woensdag 28 november 2012

#12 Microbloggen met Twitter

Ik heb zelf al een Twitteraccount sinds april 2009.
Ik ben echter niet zo actief op Twitter. Mijn telefoon is er ook niet heel geschikt voor, dus dan moet het steeds vanaf de computer. Facebook is voor mij voldoende.
Ik volg wel mensen en organisaties op Twitter. Verder heb ik voor mijn vrijwilligerswerk bij de Fryske Rie twitteraccounts aangemaakt. Deze accounts gebruik ik om publiciteit te geven aan onze activiteiten.
Al met al: ik ben bekend met Twitter.

Wat ik wel leuk vind/vond was 1,5 jaar geleden (?) het eerste Tweetdeck in Leeuwarden, in café De Bak, de kroeg in de Blokhuispoort in Leeuwarden. Alle tweets met #cafédebak of #blokhuispoort verschijnen meteen op het grote scherm. Bijv. @saapkem #cafédebak wat binne we moai fut net?
Wel leuk als je met een groepje bent en je tweets verschijnen op het scherm, maar het leidt ook wel heel erg af....

1 opmerking:

  1. Het leidt heel erg af! Vorige week tijdens een studiedag vond hetzelfde plaats: een groot scherm met overvliegende tweets over deze dag. Leuk hoor, maar de doelgroep zat er al en deze dame is dan snel afgeleid!!!
    Heel nuttig trouwens om Twitter op deze manier voor de Fryske Rie in te zetten, slim.
    Groeten, Thea

    BeantwoordenVerwijderen