woensdag 28 november 2012

#30 Google Books en e-books

Google Books was mij nog niet bekend. Op deze pagina 'De volledige tekst van boeken doorzoeken en nieuwe boeken zoeken', aldus Google Books zelf, heb ik wat boektitels ingetoetst, zoals een van mijn favoriete boeken 'De Stam van de Holebeer'. De resultaten heb ik eens doorgeneusd.
Ook typte ik - opnieuw - mijn eigen naam in. Dit in de hoop dat mijn eigen boek gevonden zou worden (Under ien Dak, Rein Tolsma/Gryt van Duinen/Saapke Miedema, 1999 Afûk). Dit gebeurde echter niet. Het 'Mediadesk Handboek  uit 2008 kwam tevoorschijn. Daarin wordt mijn naam genoemd als contactpersoon voor persberichten bij Omrop Fryslân. Grappig.

E-books
Ik heb zelf sinds 1,5 jaar een e-reader. Ik heb nog lang niet alle boeken die er op staan gelezen, maar ik heb er intussen wel zelf een aantal op gezet. Deze e-books kun je dus inderdaad van Internet halen, of je krijgt ze via familie,  vrienden of bekenden via de mail toegestuurd. Ik ben helemaal enthousiast over de e-reader.
Voor het huiswerk heb ik toch de Gooreader maar even gedownload en getest. En ik ben weer helemaal enthousiast. Er gaat weer een wereld (vol informatie) voor me open. Het kost wat tijd, maar het levert veel informatie en kennis op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten